Контакт надавача соціальних послуг з клієнтом

Контакт надавача соціальних послуг з клієнтом присутній на всіх етапах надання соціальної послуги.Продуктивний контакт – це запорука повного збору, узагальнення та аналізу фахівцями із соціальної роботи та соціальними працівниками інформації щодо стану та кризових ситуацій клієнта з метою визначення видів та обсягів послуг, а також їх впливу на процес подолання складних життєвих обставин.

Як і що говорити надавачам соціальних послуг:– назвіть своє ім’я та функцію і поясніть для чого ви тут знаходитеся,- говоріть спокійно, повільно та простими словами, щоб вас розуміли,- запевніть клієнта, що він (вона) зараз в безпеці і здійснюються кроки по забезпеченню надання їм допомоги,- практикуйте емпатійне слухання (звертайтеся по імені, використовуйте підтверджуючи фрази, уточнюйте та резюмуйте висловлювання клієнта),- найдіть змогу бути на одному рівні (обличчя, тіло) з клієнтом,

Важливо:– не підходити зі спини,- при потребі фізичного контакту, просити на це згоду (тримати за руку, торкнутися плеча),- спостерігати та брати до уваги вербальні та невербальні контакти,- не підганяти клієнта,- при потребі запропонувати побутову допомогу – вода, їжа, ковдра

Уникайте:– знецінювання досвіду клієнта («все не так погано», «буває гірше»),- докорів («це ваша провина», «як ви могли»),- погіршення ситуації («ваша поведінка/реакція не є нормальною»),- нав’язування власних інтерпретацій та суджень,- обіцянок того, що не в силах зробити.