Про психологічні особливості молодшого підліткового віку (11-13 років)

Поради для громодян, які віховують дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Бажання бути дорослим, вважається головним новоутворюванням молодшого підліткового віку. У них формуються особистий світогляд, своя оцінка ситуації, вони аналізують і критикуют все, що їм пропонують і готові стояти на своєму, сперечаючись з дорослими. Вони стежать за модою і дуже педантичні до свого зовнішнього вигляду. Чутливі і вразливі до різних зауважень на свою адресу. У манерах і поведінці підлітки наслідують дорослих, і претендують на рівноправність з ними.

Самооцінка підлітка залежить в першу чергу від оцінки його однолітками. Дитина шукає своє місце в ієрархії підлітків, авторитет яких в цей період стає важливіше, в порівнянні з дорослими. Вони порівнюють себе з іншими однолітками, шукають свою схожість і відмінності. Важливо в цьому віці показати дитині його гідності, сильні сторони для формування адекватної позитивної самооцінки.

У цьому віці провідною діяльністю є спілкування з однолітками, значимість спілкування з дорослими йде на другий план. Саме в цьому середовищі вони вчаться навичкам спілкування, вчаться відстоювати свою думку, а також взаєморозумінню і взаємодопомозі. Для підлітків стає важливим бути привабливим у протилежної статі. Прагнення до новизни обумовлено потребою до нових відчуттів, що з одного боку сприяє розвитку допитливості, але велика швидкість і перемикання на інший об’єкт, призводить до поверхневого ставлення к вивченню цього предмету. Захопленість значимої людини і цікаве пояснення може затримати увагу і інтерес підлітка. Але тільки у невеликої кількості підлітків інтереси переростають в стійкі захоплення. Якщо в молодшій школі дитина була поглинена в саму навчальну діяльність, то у підлітків мотивацією до навчання може бути прагнення зайняти певне становище в класі, домогтися визнання однокласників.